סטודנטים

מורני לנדאו, תלמידת מוסמך במחלקה לאקולוגיה, אבולוציה והתנהגות
בתחילת המשבר היה לי מאוד קשה להתרכז, החלטתי לגבש לי כללים וקווים מנחים כדי להתגבר על כך, ואני ממליצה לכל המתקשים לאמץ אותם:
  1. מתחילים יום עם חדר מסודר ומיטה מסודרת.
  2. לובשים ג'ינס ונועלים נעליים (לא נשארים בטרנינג ונעלי בית) – כמו יום עבודה רגיל.
  3. כשמשתתפים בשיעור זום (ובכלל למידה) לא יושבים במיטה, יושבים ליד שולחן כמו בכיתה.
  4. שימו את הנייד בצד בזמן שיעור בזום ואל תתפתו לכתוב לחברים.
  5. בלמידה עצמית - נסו למצוא מוזיקה שמדרבנת אתכם ללמוד (לי עוזרת מוזיקה קצבית ללא מילים)
  6. לגבי למידה בזום ולבד - עשו לעצמכם רשימה של דברים המסיחים את דעתכם ובכל בוקר פנו את השולחן והחדר מהסחות אלו.
  7. שיטת פומודורו (עגבניה) שיטה שנמצאה מוכחת מבחינת אינטרוולים של זמן ריכוז אצל רוב האנשים. 25-5-25, 25 דקות ללימוד מרוכז, 5 דקות הפסקה. בהפסקה עושים צרכים/קפה/סיגריה/טלפון קצר, לא להתפתות להפסקה ארוכה! ושוב 25 דקות ללימוד מרוכז.
  8. אם גם אתם כמוני ומחפשים דרך להתגבר על "דלקת קרום החשק", הטיפ הכי טוב שיש לי לתת לכם הוא: מצאו חבר לעשות איתו שיחת זום או גוגל האנגאוט(google hangout) שאינו מוגבל בזמן. השיחה על mute והרעיון הוא ללמוד "ביחד לחוד". זה יכול להיות חבר שלומד קורס או תואר אחר לגמרי. רואים חבר לומד והוא רואה אתכם, זה מדרבן את שני הצדדים וגם עוזר לעמוד בזמני ההפסקות כי פתאום לא נעים לא לחזור בזמן שנקבע, יש מישהו שתלוי בכם (ואתם בו). נסו ותראו, זה תרגיל פסיכולוגי מדהים!
  9. אחרי כל זה עדיין לא הצלחתם ללמוד? שימו מוזיקה בחדר ותוציאו אנרגיה - תרקדו כאילו (אבל באמת) אף אחד לא רואה, צאו לסיבוב וחיזרו ללמוד או עשו מדיטציה של 10-15 דק' (let's meditate - חינמי).
 
 
גל בכר, תלמידת שנה ג פסיכוביולוגיה
קצת חששתי בהתחלה מהמעבר לזום, אבל בסך הכל הופתעתי לטובה בסופו של דבר. גיליתי שהרבה יותר קל לי להתרכז. כשהגעתי לשיעורים באוניברסיטה מצאתי את עצמי "חולמת" הרבה פעמים ואז כבר לא חזרתי לריכוז. כשאני רואה את השיעור בבית, במחשב שלי, הרבה יותר קל לי לשמור על ריכוז כשאני בסביבה הנוחה שלי.
בנוסף, אין את הנסיעות לאוניברסיטה- דבר שלוקח זמן רב (במיוחד כשאני תלויה בקו 9). אני ישנה יותר זמן, מגיעה יותר מפוקסת עצם כך שאני קמה שעה יותר מאוחר, יש לי יותר זמן להשקיע בשיעורים, ויותר מהכל- יש לי יותר מוטיבציה להגיע לשיעורים! בגלל שהיה צריך להגיע עד לאוניברסיטה עד עכשיו, לא הגעתי כמעט לשיעורים. היום אני צופה בכל השיעורים ואפילו משתתפת אקטיבית.
חוץ מהשיעורים אני גם מוצאת זמן לדברים שלא הספקתי להגיע אליהם כי הייתי כל היום באוניברסיטה- התחלתי לבשל לדוגמא. גיליתי שאני אוהבת את זה. הדבר היחיד שחסר לי זה האינטראקציה עם האנשים והחברים שהייתי רואה באוניברסיטה.
אני משתתפת בין השאר בשיעור "אקולוגיה של חברות" של פרופ' רונן קדמון. שיעור שמבוסס על דיון באקולוגיה, ומתנהל בצורה מעולה בעיני בזום. כל אחד מדבר בתורו, לכל אחד יש את המקום שלו, ובאופן כללי אני מאוד מרוצה מאיך שהשיעור תנהל בזום.
 
 
עידית איבגי, תלמידת שנה ג פסיכוביולוגיה
לגבי הלימוד המקוון, זה כמובן לא אותו הדבר כמו לימוד בכיתה. יש הרבה פחות אווירה של למידה באופן הזה והרבה יותר מסיחים בסביבה. עם זאת, לנוכחות הוירטואלית בשיעור יש אפקט אחר מאשר רק לראות את השיעור בהקלטה. עדיין אפשר ללמוד בצורה קצת יותר אקטיבית ולשאול שאלות. המרצים מצידם משתדלים להשתמש באמצעים הטכנולוגיים שיש כדי לאפשר לנו למידה כמה שיותר אפקטיבית.
אחד הקשיים בעניין הזה הוא התלות של הלמידה באיכות החיבור לרשת ובאמצעי המחשוב שיש או שאין לנו.
אני מניחה שיש מעט סטודנטים שדווקא מרוויחים מהלימוד בצורה הזו, עכשיו כשכמעט כל השיעורים מוקלטים זה יתרון גדול בשביל סטודנטים שמצליחים טוב יותר ללמוד משיעור מוקלט.
בכל מקרה, אני חושבת שרובנו מחכים שהכל יעבור ונחזור לשגרה :)